söndag 5 september 2010

Sticklördag

Igår kom A, E och T hem till mig för fika och stickning. Fantastiskt mysigt! 5-6 timmar rann iväg utan problem. Fler sticklördagar kommer, ungefär en gång i månaden. Den här gången var det blandat nybörjare och veteraner. Själv räknar jag mig som nånstans mittemellan.

Har också två nya projekt påbörjade. En spetssjal där jag tänkte använda upp ett helt nystan Drops Vivaldi, så vi får väl se hur stor den blir. Sen har jag även påbörjat en Owls-tröja till mig, eller någon annan om den skulle bli för liten. Den stickas i Natur Uld-garnet jag köpte häromdagen. Jag köpte det sista som fanns där, så jag hoppas det räcker... Annars får väl ugglorna bli i ett annat garn. Återkommer om detta senare.

Sjalen blir stickad hemma i soffan, nystanet har råkat lösa upp sig, så jag har det på en garnvinda. Tröjan däremot får bli spårvagnsarbete. Så härligt att ha en stickning eller virkning att plocka fram när man sitter på vagnen :)

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt det verkar, som en "gammeldags" syjunta då man verkligen handarbetade och kopplade av. Det saknar jag verkligen...nu är det mest ni "unga" som träffas och stickar så fina saker!!
    mamma

    SvaraRadera