söndag 22 augusti 2010

mjölkgarn, kofta och glass

Igår var jag och Emelie ut på ytterligare en garnjakt. Vi hade hört ryktas att det skulle säljas billigt garn på Kvibergs marknad. Något garn hittade vi inte, men allsköns annan bråte. Att så mycket skräp kan säljas på ett enda ställe är helt otroligt. Det var som att komma utomlands, fast utan att veta till vilket land. Polska konserver, turkisk yoghurtdricka, underkläder, paljetttyger, datorer och telefoner (som man undrar var de kommer ifrån?!), frukt, grönt och kött och allehanda loppisprylar. Så fascinerande att jag glömde fota.

Men något garn hittade vi som sagt inte där. Däremot finns det ju alltid garn att köpa på 2knit. Den här gången blev det ett ljusrosa, fantastiskt mjukt, garn i 100% mjölkfiber. HUR gör man sånt garn? Någon som vet får gärna upplysa mig.


Mjölkgarnet tänkte jag mig skulle bli en fin liten jumper och det får nog gå med en fluffig tråd av något slag också.

Men innan dess ska jag bli klar med mitt pågående projekt. Har i skrivande stund 7 varv ribbstickning och 22 varv mosstickning kvar, sen ska den vara klar!


Och bara för att det är söndag så blir det glass och varma bär till
kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar