lördag 14 augusti 2010

Äntligen hemma...

Har haft en sjukt intensiv vecka med jobbet, föreläsningar från morgon till kväll nästan hela veckan. Dag 2 fick stickningen följa med under föreläsningarna och genast blev det mycket lättare att sitta still :)

Jag hann färdigt båda ärmarna och sydde sedan ihop dem på tåget hem igen.
Idag cyklade jag ner till stan, fyndade bland annat lite garn på en Second Hand butik.Införskaffade även en lite längre kabel och Knit Pro-stickor plus några stickmarkörer på 2knit.
När jag nu skulle använda massa stickmarkörer upptäckte jag att 2 av de 3 jag köpt var för små (alternativt stickorna för tjocka), så då fick jag leta reda på något annat hemma som funkade istället.
Nu är det bara 1r 1a ribbstickning i 33 varv. Skönt, då slipper jag tänka på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar